قوانین آیسام

به نام خدا

  1. سیستم، پس از بررسی و آنالیز خدمات مشابه داخلی و خارجی، و تمرکز بر عیب یابی و رفع مشکلات فعلی با هدف توسعه تجارت الکترونیک بر مبنای کاربر محوری، و از بین بردن موانع و خطاها  در تجارت الکترونیک امروزی، کار خود را آغاز کرده است .
  2. در سیستم  تقریباً تمام کارها را کاربر انجام می‌دهد. می‌خرد، می‌فروشد و فروشگاه خود را مدیریت می‌کند . فروشنده همچنین به سوالات و نکات مشتریان خود پاسخ می‌دهد.
  3. هم اکنون در سایتهای مشابه، خرید و فروش کالای‌های کار کرده( دست دوم ) انجام می‌شود، اما کسی به سیستمر توجهی نکرده است. از تفاوتهای  این پروژه، توجه به سیستمریها می‌باشد، که این، یکی از ویژگیهای منحصر به فرد سیستم می‌باشد. در واقع بخشی از پروژه، یک سیستمری بزرگی است که سیستمران بعنوان مدیران در سایت فعالیت می‌کنند.
  4. امنیت در خرید، که برای هر کاربری مهم می‌باشد، امروزه به شکل قابل توجهی مورد اهتمام کارشناسان تجارت الکترونیک قرار گرفته است و سیستم را وا داشته است که سامانه را بر روی سرورهای قدرتمند و ایمن پیاده سازی و میزبانی نماید.

  • استفاده از سیستم
    1. مسئولیت درج اطلاعات در سیستم به عهده کاربر میباشد و کاربر در برابر تمام رفتار خود در سیستم، مسئول میباشد.
    2. سیستم فضایی مناسب برای انجام معاملات می‌باشد. بنابراین کاربر متعهد می‌شود طبق ضوابط مندرج، از سیستم استفاده کند.
    3. شرایط و ضوابط استفاده از سیستم، توسط مدیریت سیستم تدوین شده است.
  • هشدارآیسام  نسبت به معاملاتی که خارج از aisam.ir انجام شود هیچ مسئولیتی ندارد. لذا مراقب افرادی باشید که شما رابه معامله مستقیم ترقیب میکنند

سوء استفاده از سیستم​

  1.    کاربرانی که از سیستم سوء استفاده کنند، عضویت آنها مسدود خواهد شد .
  2. اگر سوء استفاده منجر به رساندن ضرر و زیان به سیستم و یا یکی از کاربران آن باشد، مدیریت سیستم این اجازه را دارد اطلاعات فرد خاطی را به مراکز قانونی ابلاغ کند .

  •  کارمزد خدمات

1000تومان          تا

1000000تومان

 5 درصد

1000001 تومان   تا

2500000تومان

 4 درصد

2500001تومان    تا

4000000تومان

 3 درصد

4000001تومان      تا

1000000000

2 درصد

  1. کارمزد سیستم بر اساس فروش تعریف می‌شود .
  2. تا زمانیکه کالایی فروخته نشود، کارمزدی از فروشنده دریافت نمی‌گردد .
  3. چنانچه کالایی مرجوع شود، کارمزدی از فروشنده دریافت نمی‌شود

  • اجازه  تماس با شما
  • طبق این توافقنامه شما به سیستم اجازه می‌دهید با شما، در رابطه با فعالیتتان، تماس گرفته شود.

  • ارجاع محصول
    1. چنانچه کاربری محصولی را خریداری کند و هنگام تحویل و یا پس از تست، کالا با اطلاعات درج شده مغایرت داشته باشد، خریدار این حق را دارد کالا را به فروشنده بازگرداند.
    2. خریدار بدون تحمل هزینه می‌تواند کالا را به فروشنده مرجوع کند.
    3. درصورتیکه خریدار توانست با فروشنده نسب به خرید با مبلغ کمتر به توافق برسد، پرداخت به صورت ذیل انجام خواهد شد:

کل مبلغ دریافتی از خریدار نزد سیستم محفوظ می‌ماند .

مبلغ به توافق رسیده، به حساب فروشنده واریز می‌شود .

بقیه  مبلغ به حساب خریدار عودت داده می‌شود و یا در حساب بانک مجازی او در سایت محفوظ می‌شود تا در خریدهای بعدی از آن استفاده کند


  • روشهای حمل کالا و تحویل
    1. فروشنده می‌تواند با توجه به شهر و یا منطقه خود و خریدار، یکی از این روشها را برای ارسال کالا را انتخاب کند
      • پست پیشتاز
      • پست سفارشی
      • پیک
      • شركتهاي حمل ونقل وباربري مجاز ومعتبر
    2. هزینه پست و پیک با توجه به تعریف فروشنده، به عهده خریدار و یا فروشنده خواهد بود.

  • گارانتی محصولات
    1. کالاهای دست دوم چناچه گارانتی داشته باشند، شرایط گارانتی آن توسط فروشنده اعلام می‌شود .
    2. سیستم هیچ مسئولیتی در قبال گارانتی محصولات نخواهد داشت .

  • مزایده
    1. کاربری که در مزایده شرکت کند و مزایده را ببرد، ملزم به خرید می‌باشد. چنانچه اقدام به خرید نکند، از شرکت در مزایده‌های دیگر محروم و امتیاز منفی در سوابق وی ثبت خواهد شد.
    2. فروشنده ای که کالاهای خود را به مزایده میگذارد، پس از اتمام مدت مزایده، ملزم به فروش کالا به برنده مزایده می‌باشد و چنانچه از ارسال و یا معامله امتناع کند، از قرار دادن محصولات دیگر خود در مزایده محروم، و امتیاز منفی در سوابق وی ثبت خواهد شد.
    3. فروشنده در مزایده ملزم به ثبت قیمت پایه برای محصول خود می‌باشد. در صورتیکه قیمتی بالاتر از قیمت پایه ثبت نشد، کالا با همان قیمت پایه به فروش خواهد رسید.
    4. فروشندگان قیمتهای معقول و متناسب با بازار را درج کنند.
    5. در مزایده کسی کالا را می‌برد که مبلغ بیشتری پرداخت کند.

  • بانک مجازی
    1. هر کاربر می‌تواند یک بانک مجازی در سایت داشته باشد که به کمک آن عملیات زیر را انجام خواهد داد :
  • انتقال مبلغ از حساب مجازی کاربر به حساب بانکی

حداقل مبلغ قابل انتقال  هزار تومان می‌باشد .

کامزد انتقال به عهده کاربر می‌باشد .

  • استفاده از حساب بانک مجازی برای خرید

 

در صورتیکه کاربر در حساب بانک مجازی خود مبلغی داشته باشد، به اندازه آن میتواند کالا خرید کند.

کاربر میتواند در صورت وجود کسری، با پرداخت مبلغ ما به التفاوت  به حساب سیستم، کسری را جبران، و کالای مورد نظر خود را خریداری نماید.

هر کاربر می‌تواند هر مبلغی را در بانک مجازی خود نگه دارد تا در صورت وجود محصول پیشنهادی، فورا اقدام به خرید آن کند .


  • کاربر می‌تواند به سامانه سیستم بگوید چه کالایی را با چه ویژگی میخواهد .

در اولین فرصت وقتی محصول توسط کاربر درج می‌شود، سیستم به مشتری اطلاع می‌دهد تا فوراً آنرا خرید کند.


  • جبران خسارت
    1. در صورتیکه به هر شکلی، کاربری به سایت سیستم، اپلیکیشن سیستم  و کاربران دیگر زیان وارد کند، مکلف به جبران خسارت خواهد شد.
    2. سیستم می‌تواند  کاملاً  قانونی موضوع جبران خسارت را پیگیری کند .

  • اختلافات کاربران

سیستم مثل یک بازار بزرگیست که فروشنده و خریدار را به کمک ابزار نوین تجارت، به هم مرتبط میکند و نهایت سعی خود را به کار می‌برد، تا کاربران خود را راضی نگه دارد. در صورتیکه که فروشنده و خریدار به مشکلی برخورد کنند، طبق مستندات موجود، سیستم برای حل اختلاف نظر خود را به طرفین ابلاغ میکند. چنانچه یکی از طرفین ، مستندات و شواهد را نپذیرفت، حل مسئله به سیستم قضایی کشور ارجاع داده می‌شود و کلیه مستندات موجود در دست سیستم، به شورای حل اختلاف تحویل داده خواهد شد .


  • حمایتها
  • حمایت از خریدار

خریدار با خیالی آسوده می‌تواند کالای خود را انتخاب و خریداری کند. سیستم به منظور حمایت از خریداران، مبلغ کالا را نزد خود نگه می‌دارد. هنگامی که خریدار کالای دریافتی را تائید کرد، مبلغ به حساب فروشنده واریز می‌گردد. به این ترتیب، خریدار مطمئن خواهد شد که کالای دریافتی با اطلاعات مندرج شده در سایت منطبق است. چنانچه کالای دریافتی توسط خریدار، با اطلاعات مندرج در سایت مطابقت نداشت، خریدار میتواند کالا را مرجوع و کل مبلغ خود را پس بگیرید. 

  • حمایت از فروشنده

سیستم برای حمایت از فروشنده، ابتدا مبلغ کالای فروشنده را از خریدار دریافت میکند، سپس به فروشنده اعلام میکند که کالای خود را به آدرس خریدار ارسال کند. درصورتی کالای فروشنده  به دست خریدار میرسد که خریدار مبلغ کالا را پرداخت کرده باشد.

  • حمایت از فروشگاه

فروشگاه فضایی است که سیستم به صورت رایگان در اختیار اصناف قرار میدهد.

فروشنده  می‌تواند فروشگاه خود را مدیریت کند.

  • حمایت از سیستمریها

برای اولین بار در ایران، سیستمریها می‌توانند به صورت کاملاً دیجیتال و مکانیزه شده، کالاهای خود را برای فروش در فروشگاه سیستمری آنلاین خود قرار دهند، بفروشند، تخفیف بدهند و با خریدار و فروشنده چانه زنی کنند.


  • قوانین مربوط  به خریدار
    1. خریدار باید با دقت تمام مشخصات کالا را مطالعه کند و چنانچه به اطلاعات بیشتری نیاز داشت، به فروشنده اطلاع دهد. در صورتیکه کالای خریداری شده طبق اظهارات درج شده باشد، خریدار حق اعتراض ندارد. لذا انتظار می‌رود خریداران با دقت کافی کالای خود را انتخاب کنند.
    2. به محض دریافت کالا، خریدار به فروشنده از طریق سایت اطلاع می‌دهد و پس از تست کالا، اقدام به اعلام رضایت میکند. چنانچه خریدار اقدام به اطلاع رسانی نکند، 48 ساعت  پس از وصول کالا بدست مشتری، سیستم اقدام به انتقال مبلغ به حساب فروشنده خواهد کرد.
    3. خریداری که تعامل خوبی با فروشندگان داشته باشد، صاحب رتبه و امتیاز خواهد شد.
    4. تا قبل از ارسال محصول توسط فرشنده، امکان انصراف از خرید وجود دارد. چنانچه پس از ارسال محصول از خرید منصرف شدید، باید منتظر رسیدن محصول بمانید. پس از دریافت محصول ، آنرا با هزینه خود به فروشنده برگردانید.
    5. پس از دریافت کالا- در مرحله تست- چنانچه کالا  مشکلی به غیر از  اطلاعات درج شده در سایت  داشت، مراتب را به سایت اعلام کنید تا مستندات بررسی، و رفع اشکال شود.
    6. در صورت وجود اشکال در محصول (به غیر از اطلاعات درج شده توسط فروشنده)، خریدار میتواند کالا را مرجوع و تمام وجه خود را پس بگیرد.
    7. همیشه حق با خریدار است، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

  • تعهدات فروشنده
    1. کاربری که قصد فروش کالایی را دارد  متعهد می‌شود هیچ یک از کالاهای ممنونه را برای فروش درج نکند.
    2. فروشنده متعهد می‌شود تمام اطلاعات کالای خود را کامل و صحیح وارد نماید تا در انجام معامله دچار مشکل نشود.
    3. در صورتیکه کالای فروخته شده توسط فروشنده با اطلاعات درج شده در سایت مغایرت داشت، فروشنده متعهد می‌شود کالای خود را- با تحمل هزینه برگشت آن- پس بگیرد.

  • کالاهای  ممنوعه  

" کاربران سایت حق خرید و فروش کالاهای ممنوعه  لیست شده را ندارند . "

  1. مشروبات الکلی و مسکرات
  2. مواد مخدر
  3. کالای قاچاق
  4. سلاح سرد و گرم
  5. کلیه داروها
  6. مکملهای ورزشی ممنوعه
  7. حیوانات خانگی
  8. کالاهای بدست آمده از حفاریهای غیر مجاز
  9. کالاهای مربوط به سازمان میراث فرهنگی کشور
  10. سیگار و دخانیات
  11. کالاهای فاسد شده
  12. مواد اشتعال زا و خطرناک
  13. تمام کالاهای منع شده توسط  قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران
  14. عتیقه ،پوشاک،طلا وسکه ، لوح های فشرده صوتی ،ویدیویی
  15. وسایلی که استفاده شخصی دارند.
 

فعالیتهای ممنوعه

  1. انتشار، توزیع، تبلیغ و فروش محصولاتِ فاقد مجوز از ارگانهای ذیربط
  2. هرگونه توهین و تجاوز به حریم خصوصی کاربران سایت
  3. درج تصاویر غیر اخلاقی و مستهجن
  4. درج تصاویر توهین آمیز به ادیان و گروهای سیاسی و غیره
  5. درج تصاویر اهانت آمیز به شخصیتهای سیاسی و دینی
  6. درج اکاذیب و شایعات
  7. تلاش برای صدمه زدن به سیستم آیسام
  8. انجام هر گونه فعالیتی که مصداق جرایم رایانه ای کشور باشد  
آیسام Aisam
بالا